Aktualności

Autor: admin | Data publikacji: 15 Maja 2020

Podmioty gospodarcze w nowym systemie gospodarki odpadami

15 Maja 2020, Autor: admin

Informacja dla podmiotów gospodarczych (nieruchomości niezamieszkałe) zarówno objętych jak i nie objętych nowym systemem gospodarki odpadami

Informujemy, że od 1 czerwca 2020 r. zgodnie z uchwałą nr XV.140.2020 Rady Miasta Ełku z dnia 15 stycznia 2020 r. systemem odbioru odpadów komunalnych organizowanym przez Urząd Miasta Ełku nie zostali objęci wszyscy właściciele nieruchomości niezamieszkałych.

            Przypominamy, że nieruchomości niezamieszkałe to takie nieruchomości, w których nikt nie mieszka, a wytwarzane są odpady komunalne, które stanowią budynki użyteczności publicznej, urzędy, lokale handlowe i gastronomiczne, galerie, zakłady rzemieślnicze, usługowe, produkcyjne, szkoły, przedszkola, hotele, restauracje, Rodzinne Ogrody Działkowe itd.

            Systemem odbioru odpadów komunalnych organizowanym przez Urząd objęci są  właściciele nieruchomości, którzy są wymienieni w w/w uchwale. Zobowiązani oni są do:

            1) złożenia oświadczenia o ilości wytwarzanych odpadów dla nieruchomości będących w zasobach spółdzielni mieszkaniowych czy wspólnot mieszkaniowych,

            2) złożenia deklaracji przez właścicieli nieruchomości tzw. „wolnostojących” nie będących w zasobach spółdzielni mieszkaniowych czy wspólnot mieszkaniowych do tut. Urzędu.

            Właściciele w/w nieruchomości będą uiszczać opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi na podane dotychczas indywidualne konto.

            Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, nie objęci systemem odbioru odpadów komunalnych organizowanym przez Urząd, od 01 czerwca br. są zobowiązani do zawarcia indywidualnych umów na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Prezydenta Miasta Ełku. Wykaz przedsiębiorców, z którymi można zawrzeć w/w umowę podany jest na stronie www.czystyelk.pl.

            Jednocześnie informujemy, że kopie zawartych umów na odbiór opadów komunalnych właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są dostarczyć lub przesłać:

            1) drogą elektroniczną skanu umowy na adresy e-mail: um@um.elk.pl lub a.jablonska@um.elk.pl;

            2) do Wydziału Finansowego pok. 04 lub pok. 243.


Nieruchomości nie objęte systemem, które są zobligowane do zawarcia umowy na odbiór odpadów komunalnych, z mocy zmiany przepisów prawa, nie są zobligowani do składania deklaracji tzw. „zerowych”.

Dodatkowych informacji udziela Wydział Mienia Komunalnego Urzędu Miasta Ełku pok. nr: 243, tel. 87 73 26 223.

Kategorie aktualnośći: