Pomoc dla osób które doznały szkód w wyniku burzy

Data publikacji: 30 Lipca 2012
Pomoc dla osób które doznały szkód w wyniku burzy

Komunikat do osób, które doznały szkód w wyniku zdarzeń losowych (huragan, burza, ulewa)


Komunikat

Na podstawie ustawy o zarządzaniu kryzysowym (DZ.U. 09. 131.1076, z późn. zm.) oraz ustawy o pomocy społecznej (Dz. U. 09 r. 175. 1362, z późn. zm.) osoby prywatne które doznały strat i szkód w budynku mieszkalnym lub lokalu mieszkalnym w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej(huragan burza, ulewa ) winny złożyć wniosek do Prezydenta Miasta o pomoc i dofinansowanie w likwidacji powstałych strat. Komisja działająca przy Urzędzie Miasta ds. szacowania szkód, dokona oceny powstałych strat oraz sporządzi protokół, który wraz z wnioskiem przekaże do Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie celem uzyskania pomocy finansowej z budżetu państwa dla osób lub rodzin poszkodowanych.

Pomoc przeznaczona jest rodzinom lub osobom samotnie gospodarującym, prowadzącym w dniu wystąpienia zdarzenia klęskowego, gospodarstwo domowe w budynku mieszkalnym lub lokalu mieszkalnym.

Pomoc udzielana jest na wniosek osoby uprawnionej. Z wnioskiem o udzielenie pomocy na remont budynku/lokalu mieszkalnego może wystąpić:

  • właściciel budynku lub lokalu mieszkalnego,
  • osoba, której przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, którego przedmiotem jest lokal mieszkalny lub dom jednorodzinny,
  • osoba, której przysługuje spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego,
  • osoba, która jest najemcom lokalu mieszkalnego, albo budynku mieszkalnego, pod warunkiem uzyskania pisemnej zgody właściciela,
  • osoba, na rzecz której ustanowione zostało prawo dożywocia

Pomoc jest udzielana w formie zasiłku celowego przez kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, który działa z upoważnienia Prezydenta Miasta Ełku