Referat ds. Podatków i Opłat Lokalnych Urzędu Miasta Ełku informuje, że począwszy od 2015 roku ulegną zmianie zasady doręczania decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości.
1. Jeżeli nieruchomość lub obiekt budowlany stanowi współwłasność lub znajduje się w posiadaniu dwóch lub więcej podmiotów, to podatek ustalony w decyzji jest w jednej kwocie, bez podziału na współwłaścicieli i dotyczy całej nieruchomości.
2. Decyzje będą wysyłane do wszystkich współwłaścicieli, współmałżonków.
3. Zapłata podatku w całości przez jednego ze współwłaścicieli (np. jednego współmałżonka) powoduje, że drugi współwłaściciel nie jest zobowiązany do uiszczenia podatku. W przypadku uiszczenia podatku w podwójnej wysokości (np. przez dwóch współwłaścicieli) powstaje nadpłata, która podlega zwrotowi zgodnie z przepisami ordynacji podatkowej.
ZMIANA ZASAD DORĘCZANIA DECYZJI W SPRAWIE PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI
Miasto Ełk:
Kalendarz
Działania w sprawie odoru
Pomoc Ukrainie
SMS - system powiadomień
system informacji przestrzennej
Planowanie przestrzenne
Ochrona danych osobowych
Zgłoś zdarzenie
Sprzedaż nieruchomości
Galeria zdjęć
Galerie filmów
Turystyka
Wirtualny spacer
Katalog firm i instytucji
Projekty unijne
Projekty Unijne archiwum
Oceń pracę Urzędu Miasta
Rewitalizacja
Organizacje pozarządowe
Czyste Powietrze
Zaadoptuj psa