Data publikacji: 17 Listopada 2010
Kolejne modernizacje EKW

zd

„Nasze Dziedzictwo – Ełcka Kolej Wąskotorowa” to projekt, który umożliwi remont obiektów oraz infrastruktury na terenie Ełckiej Kolei Wąskotorowej. Na realizację inwestycji miasto pozyskało prawie 696 tys. zł z Unii Europejskiej.







W październiku 2009 r. zakończyła się realizacja miejskiego projektu „Modernizacja Ełckiej Kolei Wąskotorowej na potrzeby turystyki”. Dzięki czemu nastąpiła poprawa stanu technicznego obiektów EKW, ich estetyki oraz jakości świadczonych usług turystycznych.
W ramach projektu zmodernizowano toalety na stacji w Ełku, wybudowano ogrodzenie oraz ścieżki na dworcu. Zmodernizowano również przystanek w Sypitkach. Na peronie kolejowym wybudowano wiatę z grillem, wiaty na torach, stylizowane na wagoniki kolejowe oraz wiatę sceniczną. Nie zapomniano o infrastrukturze umożliwiającej organizację wydarzeń kulturalnych, w tym podłączenie nagłośnienia oraz oświetlenie. Poprawiono także oznakowanie obiektów EKW opisujące szlak oraz zabytkowe obiekty i tabor. Inwestycja kosztowała 653 093,59 zł, z czego wkład Unii Europejskiej to 367 038,60 zł (56,2 % wydatków). Środki zostały pozyskane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013. 

Niebawem rozpocznie się realizacja kolejnego projektu pn. „Nasze dziedzictwo – Ełcka Kolej Wąskotorowa”  remont obiektów i infrastruktury na terenie Ełckiej Kolei Wąskotorowej. Obecnie prowadzona jest procedura przetargowa, która wyłoni wykonawcę inwestycji.

Projekt obejmuje remont infrastruktury i obiektów znajdujących się na terenie Ełckiej Kolei Wąskotorowej tj. remont budynku lokomotywowni, warsztatu pomocniczego, budynku socjalno – warsztatowego, wykonanie małej architektury wraz z zagospodarowaniem terenu i wymianą oświetlenia zewnętrznego. Prace zakończą się do 17 października 2011r. Wartość inwestycji to ok. 1 070 000 zł. Projekt może liczyć na 65 % dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.

Szczegółowy zakres prac:

Warsztat pomocniczy:

  • roboty rozbiórkowe
  • wymiana elementów konstrukcyjnych ścian i dachu
  • wykonanie nowych tynków i posadzek
  • wymiana stolarki okiennej i drzwiowej
  • wykonanie izolacji zewnętrznej ścian fundamentowych
  • wykończenie ścian wewnętrznych – malowanie
  • wykonanie nowych ciągów pieszyc

Budynek lokomotywowni:

  • roboty rozbiórkowe: rozebranie kominów, starych posadzek, murów i ścian
  • wykonanie nowego pokrycia dachowego dachówką
  • wykonanie nowych tynków zewnętrznych z wykonaniem imitacji „muru pruskiego”
  • wykonanie nowych posadzek
  • wymiana stolarki okiennej i drzwiowej

Budynek socjalno-biurowo-warsztatowy:

  • wykonanie nowych tynków zewnętrznych
  • wymiana obróbek blacharskich
  • wykonanie podcienia o konstrukcji drewnianej
  • wykonanie nowego pokrycia z papy termozgrzewalnej
  •  

Teren i mała architektura:

  • wykonanie ogrodzenia
  • rozbiórka starych nawierzchni i budynków
  • wykonanie nowych nawierzchni z kostki betonowej
  • zamontowanie ławek parkowych i koszy na śmieci
  • wykonanie nasadzeń – drzewa i krzewy
  •  

Branża elektryczna: demontaż starej linii oświetleniowej i wykonanie nowej.

 
logo1