W ramach projektu „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Mieście Ełk – II etap” będą realizowane następujące działania:
„Budowa kładki rowerowej z dopuszczeniem ruchu pieszego przez Jezioro Ełckie od miejscowości Chruściele do nowej Plaży Miejskiej”
Prace będą polegały m.in. na:
budowie kładki rowerowej o długości ok. 224 m
budowie balustrady rurowej
zainstalowaniu oświetlenia drogi rowerowej - 28 punktów świetlnych
wykonaniu poziomego i pionowego oznakowania drogi rowerowej
Ponadto zainstalowany zostanie system bezpieczeństwa kładki:
monitoring – 6 punktów kamerowych
punkty SOS umożliwiające wezwanie pomocy - 4 szt.
2 tablice systemu informacji wizualnej przy wejściu na kładkę umożliwiające przekazanie treści informacyjnych, ale również ostrzeżeń takich jak informacja o zamknięciu kładki, oblodzeniu itp.;
Celem wykonania powyższego systemu jest zapewnienie bezpieczeństwa dla przyszłych użytkowników.
„System poprawy bezpieczeństwa pieszych i uczestników ruchu drogowego oraz priorytetyzacja transportu publicznego”
Zainstalowanie sygnalizacji wzbudzanej dla poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną ulicy Wojska Polskiego z ul. Zamkową oraz ul. Armii Krajowej.
Którego celem jest m.in.:
minimalizacja czasu oczekiwania autobusów na przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, a w efekcie poprawa punktualności tego środka transportu
przydzielanie priorytetów wszystkim pojazdom danej linii niezależnie od rozkładu jazdy
przydzielanie priorytetów pojazdom opóźnionym o więcej niż ustalony limit,
łączenie obu trybów w ramach jednej linii – przydzielanie priorytetów zawsze na skrzyżowaniach mniej obciążonych z przystankami za skrzyżowaniem oraz uzależnienie priorytetów od opóźnienia na skrzyżowaniach bardziej obciążonych
„System dynamicznej informacji pasażerskiej”
Zainstalowane zostaną na przystankach MZK tablice wyposażone w system Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (DIP), które na bieżąco wyświetlają istotne dla pasażerów informacje dotyczące rozkładu jazdy, takie jak:
opóźnienia
przyśpieszenia
zmiany rozkładu
odwołania kursu
Przewidywany termin realizacji projektu to koniec października 2020 r.
Środki na realizację projektu zostały pozyskane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego. Oś priorytetowa 4 Efektywność energetyczna Działanie 4.4 Zrównoważony transport miejski. Poddziałanie 4.4.4 Infrastruktura transportu publicznego (Niskoemisyjny transport miejski)