2 maja 2024 r. podpisana została umowa na realizację grantu w wysokości 850 tyś. zł. Projekt jest finansowany w 100 % ze środków zewnętrznych, a mianowicie: 697 tyś. zł ze środków UE oraz 153 tyś. zł z budżetu państwa.
Celem projektu jest wzmocnienie infrastruktury i działań związanych z cyberbezpieczeństwem w Urzędzie Miasta Ełku, zapewniając ochronę danych, zwiększenie świadomości pracowników i redukcję ryzyka utraty danych oraz ataków cybernetycznych.
W wyniku realizacji projektu wzmocniona zostanie infrastruktura sieciowa urzędu miasta, zwiększona będzie ochrona danych, przeprowadzone będą szkolenia pracowników z zakresu cyberbezpieczeństwa a także zmodernizowany zostanie Ups i agregat prądotwórczy w celu zapewnienia ciągłości pracy w przypadku awarii zasilania. Zakończenie realizacji projektu jest planowane na koniec 2025 r.
Projekt "Cyberbezpieczny samorząd - Gmina Miasto Ełk" realizowany jest w ramach FUNDUSZY EUROPEJSKICH NA ROZWÓJ CYFROWY 2021-2027 (FERC) Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.
#FunduszeUE