Podpisanie umowy o dofinansowanie projektu pt.: „Tworzenie i rozwój e-usług publicznych w Ełku”

Autor: Tomasz Walczuk | Data publikacji: 18 Września 2024
Podpisanie umowy o dofinansowanie projektu pt.: „Tworzenie i rozwój e-usług publicznych w Ełku”

Gmina Miasto Ełk, podpisała umowę o dofinansowanie projektu  pt.: „Tworzenie i rozwój e-usług publicznych w Ełku”. Dofinansowanie pochodzi z Funduszy Europejskich dla Warmii i Mazur na lata 2021-2027. Dofinansowanie projektu wynosi 2 397 034,47 zł, całkowita wartość projektu wyniesie 2 820 040,56 zł (85% dofinansowania).

Przedmiotem projektu jest stworzenie i rozwój e-usług publicznych w mieście Ełk. Projekt obejmuje zwiększenie cyfryzacji usług publicznych w Ełku w celu zwiększenia dostępności i poprawy jakości e-usług w Urzędzie Miasta Ełku i jednostkach organizacyjnych Gminy Miasta Ełk, zwiększenie dostępności dla osób niepełnosprawnych i jakości e-usług mieszkańców. Projekt polega na wdrożeniu 8 e-usług przez JST – Gminę Miasto Ełk na poziomie dojrzałości 4 i 5 .

Celem głównym projektu jest poprawa poziomu wdrażania technologii cyfrowych w jednostkach organizacyjnych Gminy Miasta Ełk, a także w samym Urzędzie Miasta Ełku, poprzez wdrożenie 8 e-usług w mieście Ełk w latach 2024-2025 na poziomie 4 i 5 stopnia dojrzałości.

Cele szczegółowe:

1. Poprawa stopnia cyfryzacji mieszkańców, instytucji publicznych w mieście Ełk

2. Rozwój nowych 8 e- usług o stopniu dojrzałości 4 i 5 oraz ich wdrożenie, w Urzędzie Miasta Ełku, jednostkach edukacyjnych, w biurze organizacji pozarządowych, jednostkach organizacyjnych Gminy Miasta Ełk

3. Rozwój umiejętności cyfrowych beneficjentów e-usług

4. Podniesienie jakości i dostępności świadczonych e-usług, szczególnie dla grup defaworyzowanych

 Działaniami, które przyczynią się do realizacji  celów jest wykonanie 5 zadań:

  • Zadanie 1- E-usługi, wdrożenie 8 e-usług o stopniu dojrzałości minimum 4 i 5.

1. Usługa Ełcka Karta Miejska – 4 stopień dojrzałości

2. Usługa budżet obywatelski – 4 stopień dojrzałości

3. Pakiet usług obsługi i NGO – 4 stopień dojrzałości

4. Usługa konsultacji społecznych – 4 stopień dojrzałości

5. Centralny rejestr rezerwacji obiektów miejskich – 4 stopień dojrzałości

6. Usługa e-przedszkolak – 4 stopień dojrzałości

7. E-opłaty przedszkolne – 5 stopień dojrzałości

8. Ełcka Usługa informacyjna – 4 stopień dojrzałości

  • Zadanie 2 Zapewnienie dostępności e-usług

1. Zapewnienie dostępności - Usługa Ełcka Karta Miejska

2. Zapewnienie dostępności - Usługa budżet obywatelski

3. Zapewnienie dostępności - Pakiet usług obsługi NGO

4. Zapewnienie dostępności - Usługa konsultacji społecznych

5. Zapewnienie dostępności - Centralny rejestr rezerwacji obiektów miejskich.

6. Zapewnienie dostępności - Usługa e-przedszkolak

7. Zapewnienie dostępności - E- opłaty przedszkolne

8. Zapewnienie dostępności - Ełcka Usługa informacyjna

  • Zadanie 3 Infrastruktura techniczna, niezbędna do wdrożenia, aby e-usługi mogły poprawnie funkcjonować

1. System bezpieczeństwa z analizą logów – 1 szt.

2. System bezpiecznej komunikacji elektronicznej – 1 szt.

3. Serwery sieciowe - 2 szt.

4. System storage – 1 szt.

5. System do wykonywania kopii zapasowej – 1 szt.

6. Przełączniki sieciowe – 15 szt.

7. drukarka kart – 2 szt.

8. urządzenia skanujące wielofunkcyjne – 2 szt.

  • Zadanie 4 Szkolenia w zakresie kompetencji cyfrowych – 2 szt. 150 osób

Szkolenie adresowane do urzędników którzy będą pracować przy obsłudze usług planowanych do wdrożenia.

  •  Zadanie 5 Promocja projektu Promocja będzie składała się z zakupu i zamontowaniu tablicy informacyjna 80 x 40, 25 szt. naklejek na zakupiony sprzęt techniczny, informacji w mediach społecznościowych oraz publikacji artykułu na stronie internetowej

Grupy docelowe

Zidentyfikowano 8 grup docelowych:

1. Organizacje pozarządowe w Ełku;

2. Przedszkola w zarządzaniu Gminy Miasta Ełku ( 7 przedszkoli);

3. Szkoły Podstawowe w zarządzaniu Gminy Miasta Ełku, ( 8 szkół podstawowych);

4. Mieszkańcy Miasta Ełku;

5. Pracownicy Urzędu Miasta Ełku;

6. Biuro Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miasta Ełku;

7. Ełckie Centrum Kultury;

8. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Ełku.

Opis wdrażanych e-usług w ramach projektu:

1. Usługa Ełcka Karta Miejska

Celem usługi jest stworzenie karty mieszkańca która pozwoli na dostęp mieszkańców do różnych usług miejskich w preferencyjnych cenach takich jak basen, lodowisko, kino, restauracje itp. Pozwoli również na uzyskanie preferencji w przyjęciu dzieci do szkół i placówek miejskich.

2. Usługa budżet obywatelski

Celem usługi jest pełna obsługa budżetu obywatelskiego poprzez wszelkie etapy procedury związanej z budżetem. Usługa umożliwi:

- ogłoszenie naboru pomysłów do budżetu obywatelskiego.

- zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi związanych z budżetem i konkretnymi zadaniami.

- zgłaszanie pomysłów na zadania do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego.

- dokonywanie głosowania czyli wyboru konkretnych zadań do realizacji poprzez głosowanie mieszkańców Ełku na konkretne zadania.

3. Pakiet usług obsługi NGO

Celem usługi jest stworzenie kompletnego systemu do obsługi NGO przez UM Ełk.

Wykonana usługa umożliwi całkowicie elektroniczne ogłaszanie naborów dla NGO, składanie wniosków, ocenianie ich, kontakt z NGO przyznawanie dotacji Grantów, podpisywanie umów i rozliczanie projektów

4. Usługa konsultacji społecznych Zostanie stworzona usługa umożliwiająca w bezpieczny sposób organizowanie całego procesu konsultacji społecznych

5. Centralny rejestr rezerwacji obiektów miejskich Zostanie stworzona usługa umożliwiająca zapoznanie się z warunkami zasadami wynajmu obiektów miejskich takich jak stadion, hale sportowe, boiska, orliki, korty tenisowe, sale, hale poprzez dedykowaną. Usługa umożliwi rezerwację i dokonanie ewentualnej płatności za skorzystanie z rezerwacji.

6. Usługa e-przedszkolak

Zostanie stworzona usługa umożliwiająca kontakt rodziców z przedszkolem gdzie będą na bieżąco podawane informacje z przedszkola w sposób bezpieczny. Rodzice będą mogli mieć kontakt z paniami wychowawczyniami, będą mogli zgłaszać nieobecności, poznawać plany zajęć, plany żywieniowe. Nauczycielki będą mogły poprzez usługę mieć kontakt z rodzicami

7. E-opłaty przedszkolne

Zostanie stworzona usługa umożliwiająca dokonywanie płatności za pobyt dziecka w przedszkolu. Usługa będzie wygodną formą dokonywania rozliczenia. W jednej usłudze będą kwoty zobowiązań oraz dokonane płatności. Zdecydowanie ułatwi to i rodzicom dokonywanie płatności.

8. Ełcka Usługa informacyjna

Zostanie stworzona usługa która umożliwi udostepnienie informacji miejskiej takiej jak aktualności, informacje o możliwości załatwienia spraw w urzędzie, Usługa ta będzie też miejscem udostępnienia wszystkich powyższych usług tak aby mieszkańcy poprzez jedną usługę mogli skorzystać z e-usług wykonanych w ramach niniejszego projektu, a jednocześnie usługa ta stanie się centralną usługą dla wszystkich jednostek miejskich.

Korzyści społeczno- gospodarcze z realizacji projektu:

• wygoda szybkość i łatwość korzystania z e-usług, oszczędność czasu, oszczędność pieniędzy, szybszy dostęp do niezbędnych informacji celem podjęcia decyzji, pozyskania informacji;

• ułatwiają codzienne życie, nie wymagają osobistego udziału w całym lub części procesu świadczenia usługi, nie trzeba stać w kolejkach, żeby zaspokoić potrzebę.

• budowanie kompetencji i umiejętności technologicznych mieszkańców

• udział w życiu społecznym, obywatelskim

• zwiększenie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami

Rezultatem projektu będzie:

Wzrost liczby użytkowników nowych i zmodernizowanych publicznych usług, produktów i procesów cyfrowych.

#FunduszeUE