Aktualności

Autor: Maciej Juchniewicz | Data publikacji: 04 Listopada 2021

Konkurs ofert dla NGO. Specjalistyczne usługi opiekuńcze 2021

04 Listopada 2021, Autor: Maciej Juchniewicz

Prezydent Miasta Ełku ogłasza z dniem 4 listopada 2021 r. konkurs ofert na realizacje zadań samorządu miasta Ełku w roku 2021 z zakresu pomocy społecznej.


Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 oraz z 2021 r. poz. 1038, 1243 i 1535), zarządza się, co następuje:

§ 1. Ogłasza się z dniem 4 listopada 2021 r. otwarty konkurs ofert na realizację priorytetowych zadań samorządu miasta Ełku z zakresu pomocy społecznej, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.

§ 2. Priorytetowe zadanie samorządu miasta Ełku do realizacji w roku 2021 z zakresu organizowania i świadczenia specjalistycznych usług  opiekuńczych,  z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi  na rzecz mieszkańców Miasta Ełku  w miejscu ich zamieszkania w okresie od dnia 01.12.2021 r. do dnia 31.12.2021 r. Specjalistyczne usługi opiekuńcze winny być  dostosowane do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy w formie specjalistycznych usług, wynikających z rodzaju ich schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym, zgodnie z załącznikiem do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Wysokość środków w konkursie, zadania realizowane w latach 2019-2021, terminy składania i realizacji zadania, tryb i kryteria wyboru, zasady przyznawania dotacji

1. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań: 10 230 zł.

2. Zrealizowane w latach 2019-2021 zadania samorządu miasta Ełku tego samego rodzaju
i związane z nimi koszty:

a) w 2019 roku zrealizowano 2 zadania na łączną kwotę 134 040 zł;

b) w roku 2020 i 2021 Miasto Ełk nie zlecało organizacjom pozarządowym realizacji zadania publicznego z zakresu organizowania i świadczenia specjalistycznych usług  opiekuńczych z zaburzeniami psychicznymi  na rzecz mieszkańców Miasta Ełku.

3. Środki publiczne na realizację zadań w konkursie mogą być zwiększone w miarę potrzeb i możliwości budżetu miasta Ełku przez Prezydenta Miasta Ełku poprzez zmianę niniejszego zarządzenia.

4. Środki publiczne niewykorzystane po rozstrzygnięciu konkursu mogą być przeniesione na inne zadania zlecane przez Prezydenta Ełku organizacjom pozarządowym oraz na współpracę pozafinansową samorządu miasta Ełku z sektorem pozarządowym.

5. Oferty mogą składać organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa a art. 3 ust. 3 ustawy z dnia
24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 oraz z 2021 r. poz. 1038, 1243 i 1535) w związku z art. 25 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876, 2369, z 2021 r. poz. 794, 803).

6. Całokształt spraw związanych z przeprowadzeniem konkursu, czyli ogłaszanie konkursów, składanie ofert, ocena formalna i merytoryczna, wybór ofert, negocjacje warunków umów i ich podpisanie, realizacja zadań, oraz sprawozdawczość, realizowana jest z wykorzystaniem systemu informatycznego www.witkac.pl.

7. Zlecenie realizacji zadań nastąpi w formie powierzenia.

8. Termin realizacji zadań: ramy czasowe od 1 do 31 grudnia 2021 r.

9. Termin składania ofert: 21 dni od dnia ogłoszenia konkursu tj. od 4 do 25 listopada 2021 r.

10. Termin oceny formalnej i merytorycznej: do 21 dni kalendarzowych od dnia złożenia oferty.

11. Termin rozstrzygnięcia w sprawie oferty (wybór, kwota dotacji i zatwierdzenie zadania do realizacji): do 30 dni kalendarzowych od dnia złożenia oferty.

12. Celem realizacji zadań w tym konkursie są działania terapeutyczne w środowisku mają doprowadzić do zminimalizowania skutków niepełnosprawności w sferze zdrowia psychicznego, ale też innych, poprawę jakości życia, nabycia umiejętności społecznego funkcjonowania w środowisku rodzinno-społecznym w wymiarze godzin wskazanych przez MOPS w indywidualnych decyzjach wydanych osobom ubiegającym się o SUO pochodzących z terenu miasta Ełku.

Dokumentacja konkursowa: https://bip.elk.warmia.mazury.pl/250/Dokumenty_konkursowe/

Szczegółowych konsultacji, informacji udziela Biuro Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miasta Ełku, ul. Małeckich 3, lok. nr 10.1 (I p.), e-mail: bop@um.elk.pl lub pod nr tel. 87 732 61 86, 87 732 61 85, 87 732 61 87.

Kategorie aktualnośći: