Ogłoszenia

Autor: M.N. | Data publikacji: 19 Stycznia 2021
Identyfikator podatkowy cudzoziemców
Autor: M.N.
Urząd Skarbowy w Ełku informuje, że jeśli pracownik jest obcokrajowcem, nie prowadzi działalności gospodarczej oraz nie jest podatnikiem VAT, płatnikiem podatków i składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne to jego identyfikatorem podatkowym jest PESEL.

Pracownik, który jest cudzoziemcem i mieszka w Polsce, powinien posiadać identyfikator podatkowy PESEL.

Wniosek o nadanie nr PESEL  można złożyć do organu właściwego tj. urzędu gminy wraz z dokumentami, które potwierdzają dane wskazane we wniosku.

Organem właściwym do przyjęcia wniosku o nadanie numeru PESEL (dla cudzoziemca) jest:

  • organ gminy, właściwy dla miejsca zameldowania podatnika (pracownika),
  • organ gminy właściwy dla siedziby pracodawcy, jeśli podatnik (pracownik) nie może się zameldować,
  • Urząd Dzielnicy Warszawa - Śródmieście – w przypadku gdy podatnik (pracownik) jeszcze nie pracuje lub pracodawca ma siedzibę za granicą Polski.

Niezbędne informacje i wzór wniosku o nadanie PESEL są dostępne na portalu Gov.pl, również w języku angielskim i ukraińskim.