Aktualności

Autor: Joanna Kowalewska | Data publikacji: 13 Grudnia 2022

Zimowe utrzymanie miasta to nasza wspólna odpowiedzialność

13 Grudnia 2022, Autor: Joanna Kowalewska

W związku nadejściem zimowej aury, przypominamy, że za usuwanie skutków zimy odpowiadają nie tylko służby miejskie, ale także właściciele bądź zarządcy nieruchomości. Wspólnie zadbajmy o bezpieczeństwo i utrzymanie odpowiedniego stanu nawierzchni dróg dla pieszych i dróg wewnętrznych.

Pamiętajmy o odśnieżaniu dróg dla pieszych przyległych do naszych posesji oraz usunięciu nadmiaru śniegu z dachów.

Zgodnie z przepisami prawa właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z dróg dla pieszych położonych wzdłuż nieruchomości.

Pamiętajmy zatem, że także poszczególni właściciele bądź zarządcy nieruchomości odpowiadają za zwalczanie śliskości i odśnieżanie przyległego terenu.

Właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia drogi dla pieszych, na której  jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych.

Szczególną uwagę należy zwrócić także na nadmiar śniegu zalegającego na dachach budynków, który w sytuacji odwilży powoduje powstawanie nawisów i sopli lodowych zagrażających przechodniom i pojazdom.

W przypadku niedopełnienia obowiązków, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, na zarządców nieruchomości służby miejskie mogą nałożyć karę grzywny.

Uwagi dotyczące odśnieżania miasta można zgłaszać do:

  • Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o. o. w Ełku

          tel. 87 734 10 75 lub 87 610 25 25,

  • Wydziału Mienia Komunalnego Urzędu Miasta Ełku (Referat Komunalny)

          tel. 87 73 26 244,

  • Straży Miejskiej (tel. 87 73 26 201 lub 986)

Kategorie aktualnośći: