Aktualności

Autor: Iga Arciszewska | Data publikacji: 02 Grudnia 2020

Urząd Miasta Ełku wciąż doskonali jakość usług

02 Grudnia 2020, Autor: Iga Arciszewska

Polskie Centrum Badań i Certyfikacji po raz kolejny przyznało Urzędowi Miasta Ełku certyfikaty poświadczające stałe doskonalenie poziomu świadczonych usług na rzecz mieszkańców, a także realizowanie zadań samorządowych zgodnie z obowiązującymi procedurami i przepisami prawa. System zarządzania jakością został wdrożony po raz pierwszy w ełckim ratuszu 19 lat temu.

Audit zewnętrzny (kontrola) odnawiający certyfikaty jakości nadane przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A. w Warszawie przeprowadzony został w Urzędzie Miasta Ełku online w listopadzie 2020 r.

Kontrola dotyczyła poprawności funkcjonowania wszystkich wydziałów w urzędzie. Przeprowadzona analiza dokumentów i procedur potwierdziła spełnianie przez Urząd Miasta Ełku międzynarodowych standardów ISO, w tym standardu PN-EN ISO 9001:2015-10. Uzyskane wyniki wykazały, że realizacja określonych przepisami prawa zadań publicznych w ełckim ratuszu  jest prawidłowa i ukierunkowana na ciągłą poprawę jakości obsługi klientów urzędu oraz podnoszenie poziomu jakości świadczonych usług.

W stałe doskonalenie usług zaangażowani są wszyscy pracownicy urzędu, a funkcjonujące mechanizmy kontrolne zintegrowanego systemu zarządzania pozwalają na stały monitoring pracy urzędu. Oznacza to, że w przypadku popełnienia błędu następuje szybka poprawa i podjęcie stosownych działań, aby błąd nie powtórzył się w przyszłości.

Certyfikaty przyznano Urzędowi Miasta Ełku na kolejne 3 lata w zakresie: świadczenia usług administracji samorządowej związanych z realizacją zadań publicznych na rzecz mieszkańców, innych klientów Urzędu Miasta Ełku i wszechstronnego rozwoju miasta”.

W tym samym zakresie Komitet certyfikujący PCBC przyznał urzędowi międzynarodowy Certyfikat IQNet, który jest honorowany na całym świecie.

Normy ISO wspomagają wysoką jakość oferowanych przez urząd usług, a w rezultacie mają na celu zwiększenie zadowolenia i satysfakcji petentów (klientów). Określają także wymagania z zakresie stosowania przepisów prawnych podczas realizacji zadań samorządowych.




Kategorie aktualnośći: