Aktualności

Autor: M.S./ WŚ | Data publikacji: 07 Lutego 2023

Zakończenie naboru wniosków na dodatek elektryczny. Złóż wniosek na refundację podatku VAT za gaz

07 Lutego 2023, Autor: M.S./ WŚ

W ubiegłą środę (1 lutego) zakończył się nabór wniosków o wypłatę dodatku elektrycznego. Złożono 94 wnioski, obecnie trwa ich weryfikacja. Miasto rozpocznie wypłatę dodatków po otrzymaniu środków finansowych z budżetu państwa. Przypominamy, także że trwa nabór wniosków na refundację podatku VAT za gaz.

Zgodnie z ustawą z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej, dodatek elektryczny przysługuje odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwie domowym ogrzewającym się źródłami ogrzewania zasilanymi energią  elektryczną, w tym pompami ciepła.

Z dniem 1 lutego zakończył się nabór wniosków o wypłatę dodatku elektrycznego, wpłynęły 94 wnioski. Obecnie trwa ich weryfikacja.

Ustawowa wysokość dodatku elektrycznego dla gospodarstwa domowego wynosi 1000 zł, zaś w przypadku, gdy ubiegłoroczne zużycie energii elektrycznej w gospodarstwie domowym przekroczyło 5 MWh, dodatek elektryczny wynosi wówczas 1500 zł.

Wypłata dodatków elektrycznych rozpocznie się w ustawowym terminie do dnia 31 marca br., po otrzymaniu środków finansowych z budżetu państwa.

Refundacja podatku VAT za gaz

Jednocześnie przypominamy, że obecnie trwa nabór wniosków na refundację podatku Vat za dostarczone paliwo gazowe w 2023 r., o którą mogą ubiegać się osoby, które używają paliw gazowych (gazu ziemnego) do celów grzewczych. Oznacza to, że gaz ziemny dostarczony w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. musi być wykorzystywany do ogrzewania domu lub mieszkania. Zwrotu podatku VAT nie otrzymają więc osoby wykorzystujące gaz tylko w kuchni do gotowania, jak również ci, którzy podgrzewają gazem wodę użytkową.

Wnioskodawcą może być osoba, która zawarła z przedsiębiorstwem energetycznym umowę na dostawę paliwa gazowego, zaś źródło ogrzewania musi być wpisane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Wnioski o refundację można składać do 29 lutego 2024 r. lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych. Do wniosku należy dołączyć wymagane dokumenty, w tym fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych przez przedsiębiorstwo energetyczne wraz z dowodem uiszczenia zapłaty za tę fakturę.

Prawo do refundacji będzie przysługiwało pod warunkiem spełnienia przez gospodarstwo domowe kryterium dochodowego wynoszącego:

- 2100 zł dla jednoosobowego gospodarstwa domowego,

- 1500 zł na osobę w przypadku gospodarstwa wieloosobowego.

Więcej informacji na stronie: https://bip.elk.warmia.mazury.pl/procedury/139/218/C2_A0Refundacja_podatku_VAT_dla_odbiorcow_paliw_g...

Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Świadczeń Urzędu Miasta Ełku:

- sala obsługi, tel. (87) 73 26 106,

- pracownicy, tel. (87) 73 26 146, (87) 73 26 179, (87) 73 26 182, (87) 73 26 183, (87) 73 26 225 i (87) 73 26 247,

- naczelnik wydziału i zastępca, tel. (87) 73 26 149 , (87) 73 26 150.

Kategorie aktualnośći: