Aktualności

Autor: Tomasz Walczuk | Data publikacji: 27 Stycznia 2025

Obowiązek przedkładania informacji o wyrobach zawierających azbest

27 Stycznia 2025, Autor: Tomasz Walczuk

Urząd Miasta Ełku przypomina właścicielom nieruchomości o obowiązku corocznego przedkładania informacji dotyczących wyrobów zawierających azbest. Obowiązek ten wynika z przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska oraz Rozporządzenia Ministra Gospodarki.

Właściciele nieruchomości, użytkownicy wieczyści, zarządcy oraz osoby fizyczne i przedsiębiorcy, na terenie których znajdują się wyroby zawierające azbest, zobowiązani są do:

  • Dokumentowania rodzaju, ilości i miejsca występowania azbestu,
  • Sporządzenia oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest, zgodnie z określonymi wzorami.

Gdzie i kiedy złożyć dokumenty?

1.     Informację o wyrobach zawierających azbest należy złożyć w dwóch egzemplarzach:

  • Właściwemu marszałkowi województwa – w przypadku przedsiębiorców,
  • Wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta – w przypadku osób fizycznych.

Dokumenty należy przedłożyć corocznie, w terminie do 31 stycznia.

2.     Ocena stanu wyrobów zawierających azbest powinna być złożona:

  • Właściwemu organowi nadzoru budowlanego w terminie do 30 dni od jej sporządzenia.
  • Drugi egzemplarz należy przechowywać do czasu sporządzenia kolejnej oceny.

Wszelkie pytania dotyczące procedur i dokumentacji można kierować do Urzędu Miasta Ełku, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 4, pokoje 243 i 247.

Kategorie aktualnośći: